Είναι σε μεγάλο βαθμό φυσιολογικό και αναμενόμενο να υπάρχει μία αύξηση στις τιμές λόγω της αύξησης του κόστους παραγωγής από τα στούντιο γενικότερα, μην ξεχνάμε όμως μιας και αναφέρθηκαν στις αυξήσεις συνδρομών (NetFlix κλπ) ότι και οι συνδρομές plus αυξήθηκαν κατά 20% (από τα 50 στα 60 ευρώ).
Από την άλλη μιλάνε για αύξηση του κόστους παραγωγής του παιχνιδιού (production values βασικά *υπάρχει και αύξηση σε άλλα θα τα πούμε αργότερα ανοίγω αστερίσκο) αλλά όχι ότι το κόστος του υλικού έχει μειωθεί κατακόρυφα (οπτικοί δίσκοι, αφαίρεση των manuals, κλπ, μείωση κόστους διανομής, ψηφιακή διανομή). Μην παραβλέπουμε και το γεγονός ότι - εάν δεν κάνω πολύ λάθος - έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και οι αριθμοί στις πωλήσεις των τίτλων σε σχέση με παλαιότερα που υπήρχαν αρκετά - έως πολύ - λιγότεροι χρήστες αφενώς, αφετέρου υπήρχε και μεγάλο πρόβλημα πειρατείας (κάτι που στις τελευταίες δύο γενεές έχει εκλείψει σε τεράστιο βαθμό).
Δεν λέω ότι είναι παράλογο, αλλά η αύξηση των τιμών συνήθως πάει οριζόντια, είτε αφορά στούντιο που ξοδεύει δεκάδες εκατομμυρίων για την παραγωγή ενός τίτλου, είτε μιλάμε για ένα στούντιο που έχει χαμηλά production values και δεν σέβεται τους πελάτες του βγάζοντας έναν κακοφτιαγμένο, γεμάτο bugs, τίγκα στα προβλήματα μισοφτιαγμένο παιχνίδι και ουσιαστικά ζητάει στους χρήστες να κάνουν το beta testing ενώ παράλληλα να χρηματοδοτήσουν (μέσω DLC, κλπ όμορφα) την τελική παραγωγή και πιθανή ολοκλήρωση/ραφινάρισμα του τίτλου. Είπα DLC και θυμήθηκα ότι οι εταιρείες βγάζουν και από αυτά και άλλα κολπάκια ένα σκασμό λεφτά επειδή βγάζουν από την μύγα ξύγκι. Αλλά προφανώς αυτά που προανέφερα για όσους κάνουν αυτές τις συζητήσεις είναι "άσχετα" θέματα...
Μην ξεχνάμε επίσης, το παράλογο της όλης συζήτησης για τα κόστη των παιχνιδιών. Οι εταιρείες που γκρινιάζουν για αυτά, ξοδεύουν μεν δεκάδες εκατομμύρια στην παραγωγή αλλά έως και εκατοντάδες δηλαδή περισσότερα στην *προώθηση/διαφήμιση τους (ο αστερίσκος που άνοιξα παραπάνω), ακόμη και αν πρόκειται να είναι το πιο δημοφιλές παιχνίδι που έχει βγει ποτέ. Προφανώς όπως το βλέπω εγώ, η αύξηση της τιμής που συζητείται δεν θα είναι για να δώσει μεγαλύτερη επιστροφή στον παραγωγό (developer) που μπορεί να έχει ίσως κάποιο μικρό κέρδος, αλλά κυρίως πολύ μεγαλύτερα κέρδη στον εκδότη (publisher). Ίσως να περιόριζαν λίγο τις υπερβολές και να επικεντρωθούν στην ουσία;
Τέλος πάντων, μία αύξηση από τα 60 στα 70 δολάρια που λέει το άρθρο (αν και όπως το βλέπω εγώ θα είναι από τα 70 στα 80 ευρώ) εν τέλει για κάτι που σου προσφέρει πολλές ώρες απόλαυσης δεν είναι και κάτι τρομερό, φτάνει όπως είπα να δούμε το πως και γιατί θα γίνει αυτό. Αν είναι να γίνει αύξηση σε συγκεκριμένους τίτλους λόγω ποιότητας παραγωγής κλπ να πω ΟΚ (θα μου πεις ποιος θα αναλάβει την ευθύνη να το κρίνει αυτό και πως ακριβώς, μιας και μεγάλα κόστη παραγωγής δεν είναι φυσικά και εγγύηση ποιότητας), αλλά αν είναι να γίνει οριζόντια αύξηση στο σύνολο των τίτλων είτε το αξίζουν είτε όχι και να συμπαρασείρει και τα μέτρια και τα κακά, θα συμπαρασείρει και τα indies (που ΟΚ μερικά είναι υπέροχα και προφανώς το αξίζουν) και τα arcades και τα πάντα, νομίζω ότι δεν είναι σωστό και προφανώς υπάρχει πρόβλημα στο όλο σκεφτικό εφαρμογής που συνήθως γίνεται (και πιθανόν θα γίνει).
Από την άλλη για να συμβαίνει τόσο καιρό (γιατί δεν είναι κάτι νέο ή που θα γίνει, συμβαίνει πολλά χρόνια τώρα) θα έλεγα ότι μπορούν και το κάνουν άρα εκ του αποτελέσματος ίσως δεν υπάρχει λόγος να το συζητάμε και να παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν; Εταιρείες κλείνουν θα μου πεις, αναδιοργανώνονται, κλπ αλλά πάντα γινόταν και θα γίνεται αυτό και δεν είναι απαραίτητα ευθύνη κόστους και αποτυχίας ενός τίτλου αλλά καθαρά επιλογών άλλων τρίτων. Στην αρχή των γενεών κονσολών μας διαφημίζουν το πόσο εύκολο και σύντομο θα είναι να φτιάξεις ένα παιχνίδι και στο τέλος τους πόσο έχουν φουσκώσει τα έξοδα και οι ημερομηνίες παραγωγής. Κάθε φορά η ίδια συζήτηση.
Bookmarks