Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 34

Thread: Metro Redux

  1. #1
    Επίτιμο Μέλος Forum GOD WolfRathmA's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Posts
    13,722
    PSN ID
    WolfRathmA_GR
    Name
    Αποστόλης

    Default Metro Redux




    Δε βρισκω το thread για το Redux (αν υπαρχει), ας το συγχωνεύσει καποιος αν είναι.

    LG OLED 65C3 | Marantz SR5015 | Klipsch R-620F , R-51M , R-34C - SVS SB1000Pro - Elipson IC6 [5.1.2] Dolby Atmos | PS5 |

    Follow me!



  2. #2
    Moderator PDS's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Athens
    Posts
    20,399
    PSN ID
    PDS_13

    Default

    Kαποιες πληροφοριες απο gaf.

    - Summer 2014
    - Metro 2033
    - Metro: Last Light
    - Includes all DLC from the Season Pass

    Pricing
    - $49.99 / €39.99 / £34.99 (physical) for both games
    - $24.99 / €19.99 / £15.99 (digital) for Metro 2033
    - $24.99 / €19.99 / £15.99 (digital) for Metro: Last Light

    Resolution and framerate
    - PS4 1080p at 60 fps [confirmed]
    - XB1 unknown resolution at 60 fps
    - PC resolution and framerate depend on your hardware configuration

    Visuals
    - Metro 2033 has been rebuilt in the latest and greatest iteration of the 4A Engine,
    - advanced lighting
    - dynamic weather
    - more detailed characters with improved animation
    - more dynamic destruction and improved smoke, fire and particle effects

    Improved Gameplay
    - advanced enemy AI
    - improved combat and stealth mechanics
    - superior weapon handling
    - more responsive, intuitive controls
    - signature features from Last Light such as the atmospheric ‘mask wipe’ mechanic, weapon customization, and silent kills and takedowns
    .

  3. The Following User Says Thank You to PDS For This Useful Post:

    BillyFlo81 (22-05-2014)

  4. #3
    Editor Viper's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Athens
    Posts
    4,572
    PSN ID
    kamenos13
    Name
    Κώστας

    Default

    Metro: Redux vs Metro 2033 and Metro: Last Light on Playstation 3

    Metro: Redux PS4 vs Metro: Last Light Comparison Screenshot 1





    Metro: Redux PS4 vs Metro: Last Light Comparison Screenshot 3




  5. #4
    "You either hang onto your morals and die, or do everything you need to survive"

  6. The Following User Says Thank You to FotisGRC For This Useful Post:

    teras1 (25-06-2014)

  7. #5

  8. #6
    Editor Viper's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Athens
    Posts
    4,572
    PSN ID
    kamenos13
    Name
    Κώστας

  9. #7
    PS4forums Addict konstantinos's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Ιεραπετρα κρητη
    Posts
    1,911
    PSN ID
    kostantlnos

    Default

    Μακάρι να ήταν cross save να φορτώσω το save του Last Light και να πάρω όλα τα trophy αλλά δεν νομίζω να γίνετε αυτό.Είναι ωραίο παιχνίδι πάντως και αν ασχοληθείς λίγο παραπάνω με το παιχνίδι το τελειώνεις γρήγορα για όποιον δεν το έχει παίξει είναι μια καλή ευκαιρία να παίξει και το Metro 2033 με καλύτερα γραφικά.


    My Youtube Channel 'Show me the stuff inside' unboxing collectors editions videogames movies and more.

  10. #8
    PS4forums Fanatic chronohill's Avatar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Silent Hill
    Posts
    4,333
    PSN ID
    chronohill

    Default

    εγω εχω προβληματιστει γιατι εχω το last light δωρεαν απτο plus αλλα δεν εχω παιξει το πρωτο...τι να κανω ρε γμτ να περιμενω να τα παιξω στο ps4?Το πρωτο αξιζει οσο λεγεται?
    Spoiler!

  11. #9
    PS4forums Addict konstantinos's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Ιεραπετρα κρητη
    Posts
    1,911
    PSN ID
    kostantlnos

    Default

    Το Metro 2033 δεν το έχω παίξει καθώς βγήκε μόνο στο 360 αλλά στο Last Light θέλει 2 playthrough και αν πας για 100% με τα dlcs θα φας λίγο πίκρα γιατί είναι σπαστικά πολύ.


    My Youtube Channel 'Show me the stuff inside' unboxing collectors editions videogames movies and more.

  12. #10
    Editor Viper's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Athens
    Posts
    4,572
    PSN ID
    kamenos13
    Name
    Κώστας

    Default

    Metro Redux: what it's really like to develop for PS4 and Xbox One

    Frank discussion with 4A Games about the new wave of consoles.
    Digital Foundry: Xbox 360 and PS3 were highly ambitious designs for the 2006/7 era. Xbox One and PS4 are much more budget conscious - have they got what it takes to last as long as their predecessors?

    Oles Shishkovstov: Well obviously they aren't packing the bleeding edge hardware you can buy for PC (albeit for insane amounts of money) today. But they are relatively well-balanced pieces of hardware that are well above what most people have right now, performance-wise. And let's not forget that programming close to the metal will usually mean that we can get 2x performance gain over the equivalent PC spec. Practically achieving that performance takes some time, though!
    Digital Foundry: We are essentially looking at smartly integrated versions of existing PC components. For the first time we have parity in the architectures of all major platforms - how important is that for you?

    Oles Shishkovstov: Well, similar GPU architecture is a good thing, really. The reason is that modern GPUs are really complex devices with not-so-obvious performance cliffs. You can't say anymore: 'Here we are ALU limited or ROP limited or texture addressing limited or texture filtering limited or occupancy limited.' There is no correct and simple answer at all. We could be somewhat limited by ALU and somewhat limited by texture addressing and somewhat limited by bandwidth - all at the same time... Mastering that takes some time.

    As for the CPU - it doesn't really matter at all, as long as performance is enough. As for RAM hierarchy and its performance - it is different between platforms anyway.
    Digital Foundry: Xbox One's lower compute unit count, memory bandwidth and ESRAM issues are well documented. Resolution differences in multi-platform games are commonplace and in some titles we're even looking at 720p vs 1080p. What's your take on the differences between Xbox One and PlayStation 4?

    Oles Shishkovstov: Well, you kind of answered your own question - PS4 is just a bit more powerful. You forgot to mention the ROP count, it's important too - and let's not forget that both CPU and GPU share bandwidth to DRAM [on both consoles]. I've seen a lot of cases while profiling Xbox One when the GPU could perform fast enough but only when the CPU is basically idle. Unfortunately I've even seen the other way round, when the CPU does perform as expected but only under idle GPU, even if it (the CPU) is supposed to get prioritised memory access. That is why Microsoft's decision to boost the clocks just before the launch was a sensible thing to do with the design set in stone.

    Counting pixel output probably isn't the best way to measure the difference between them though. There are plenty of other (and more important factors) that affect image quality besides resolution. We may push 40 per cent more pixels per frame on PS4, but it's not 40 per cent better as a result... your own eyes can tell you that.
    Digital Foundry: DirectX 11 vs GNMX vs GNM - what's your take on the strengths and weakness of the APIs available to developers with Xbox One and PlayStation 4? Closer to launch there were some complaints about XO driver performance and CPU overhead on GNMX.

    Oles Shishkovstov: Let's put it that way - we have seen scenarios where a single CPU core was fully loaded just by issuing draw-calls on Xbox One (and that's surely on the 'mono' driver with several fast-path calls utilised). Then, the same scenario on PS4, it was actually difficult to find those draw-calls in the profile graphs, because they are using almost no time and are barely visible as a result.

    In general - I don't really get why they choose DX11 as a starting point for the console. It's a console! Why care about some legacy stuff at all? On PS4, most GPU commands are just a few DWORDs written into the command buffer, let's say just a few CPU clock cycles. On Xbox One it easily could be one million times slower because of all the bookkeeping the API does.

    But Microsoft is not sleeping, really. Each XDK that has been released both before and after the Xbox One launch has brought faster and faster draw-calls to the table. They added tons of features just to work around limitations of the DX11 API model. They even made a DX12/GNM style do-it-yourself API available - although we didn't ship with it on Redux due to time constraints.
    Ειναι μεγαλη η συνεντευξη. Μπορειτε να πατε στο link να την διαβασετε ολη.

  13. The Following User Says Thank You to Viper For This Useful Post:

    teras1 (27-08-2014)

  14. #11
    Forum GOD Lefteris_X's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Αθήνα
    Posts
    10,685
    PSN ID
    Lefteris_X

    Default

    ένα από τα σημαντικότερα, γιατί όλα αυτά που λένε οι απαντήσεις είναι πάνω-κάτω γνωστά για όποιον γνωρίζει, βρίσκεται σε μια ερώτηση (που δεν είναι στο παραπάνω ποστ, αλλά στο πλήρες άρθρο) : το γεγονός, πως πλέον, η MS παρέχει τη δυνατότητα να αγνοήσεις το DirectX 12 και να πας κατευθείαν να "χτυπήσεις μέταλλο". Διφορούμενη κάπως ερώτηση, καθώς δεν γνωρίζουμε τι εστί "μέταλλο" κατά την MS, εντούτοις έστω και η δυνατότητα παράκαμψης του πιο άθλιου API (στα χρονικά της βιομηχανίας) είναι σημαντική, για μια εταιρεία και τις πρακτικές της, όπως η MS.

    αν μη τι άλλο, μπορώ να πω ένα χλιαρό "μπράβο" στην MS, η οποία αναγνωρίζοντας την τεχνική κατωτερότητα της κονσόλας της, προσπαθεί με νύχια και δόντια να της "προσδώσει" με κάθε τρόπο παραπάνω απόδοση (αύξηση χρονισμού CPU, λίγοι έξτρα πώροι λόγω αφαίρεσης Kinect, παράκαμψη των DirectX).

    Σε πλήρως αντίθετη πια θέση, βρίσκεται η Sony. Ναι το λέω ευθέως, η Sony είναι ότι πιο άθλιο υπάρχει στην ανάπτυξη λογισμικού, ακόμα και για τα ίδια τα προϊόντα της, εν προκειμένω το PS4. Σε τέτοιο βαθμό κιόλας, που άνετα θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί, πως ότι προέβαλλε 1,5 χρόνο πριν (Φλεβάρης 2013), όταν παρουσίασε το PS4 και τις δυνατότητές του (τόσο από πλευράς hardware, όσο και OS/software)............ήταν ΚΑΘΑΡΗ ΑΠΑΤΗ, αφού ΤΙΠΟΤΑ δεν έχει υλοποιηθεί ΑΚΟΜΑ. Suspend/resume, share play, full connected environment (mobile app, PS4, PS Vita), ενώ όσο αφορά την ανταπόκριση στις απαιτήσεις των καταναλωτών (media playback, DLNA, notification online/offline κλπ), και πάλι άνετα θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Sony είναι, από κουφή έως αδιάφορη, σε σκανδαλώδες επίπεδο. Κατά τα άλλα, 50άρικο για PSN+.

  15. The Following 3 Users Say Thank You to Lefteris_X For This Useful Post:

    DJTaurus (27-08-2014),Nikoladim (27-08-2014),spartan (27-08-2014)

  16. #12
    Stealth Moderator Valkyre's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Outer Heaven
    Posts
    31,256
    Name
    Δημήτρης

    Default

    Τι ειδους FPS ειναι αυτο? Το ακουγα καιρο αλλα δεν εδινα και τοσο σημασια.

    Ειναι στυλ pew pew pew die muthafakka ή ειναι αργο, μεθοδικο, με ποικιλο gameplay? Mε λιγα λογια οι σφαιρες πεφτουν βροχη ή ειναι πιο σοβαρο FPS? Το στορυ λεει τιποτα?

    Αν σε ολα αυτα λαβω τις απαντησεις που θελω, το σκφετομαι να το παρω γιατι βλεπω οτι εχει πολυ χαμηλη τιμη (36 ευρω το βρισκω) και δινει 2 παιχνιδια + DLC...

  17. #13
    Επίτιμο Μέλος Forum GOD WolfRathmA's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Posts
    13,722
    PSN ID
    WolfRathmA_GR
    Name
    Αποστόλης

    Default

    Quote Originally Posted by Valkyre View Post
    Τι ειδους FPS ειναι αυτο? Το ακουγα καιρο αλλα δεν εδινα και τοσο σημασια.

    Ειναι στυλ pew pew pew die muthafakka ή ειναι αργο, μεθοδικο, με ποικιλο gameplay? Mε λιγα λογια οι σφαιρες πεφτουν βροχη ή ειναι πιο σοβαρο FPS? Το στορυ λεει τιποτα?

    Αν σε ολα αυτα λαβω τις απαντησεις που θελω, το σκφετομαι να το παρω γιατι βλεπω οτι εχει πολυ χαμηλη τιμη (36 ευρω το βρισκω) και δινει 2 παιχνιδια + DLC...
    Δε το εχω παιξει αρκετη ωρα, αλλα απο το λιγο που επαιξα οταν ειχε βγει, εχει ποικιλο gameplay, γιατι οπως λες δεν ειναι μονο pew pew... Φορας μασκα με οξυγόνο, οπου πρεπει να ελεγχεις ποση ωρα οξυγόνου εχεις και αλλα πολλα... Τα λεφτα που εχει αξιζει πιστευω η αγορα του. Και εγω θα το αγορασω μολις πληρωθω σιγουρα.
    LG OLED 65C3 | Marantz SR5015 | Klipsch R-620F , R-51M , R-34C - SVS SB1000Pro - Elipson IC6 [5.1.2] Dolby Atmos | PS5 |

    Follow me!



  18. #14
    Elite BigBOSS's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    711
    PSN ID
    BigBOSS_Gr

    Default

    τα έπαιξα στο pc, δεν μου άρεσαν και πολύ, τα βρήκα λιγο βαρετά. Το δευτερο νομιζω ειναι καλύτερο.

    δεν τερματησα κανένα.

  19. #15
    PS4forums Addict teras1's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    Athens
    Posts
    2,129
    PSN ID
    Panos_GRE
    Name
    Πάνος

    Default

    Quote Originally Posted by Valkyre View Post
    Τι ειδους FPS ειναι αυτο? Το ακουγα καιρο αλλα δεν εδινα και τοσο σημασια.

    Ειναι στυλ pew pew pew die muthafakka ή ειναι αργο, μεθοδικο, με ποικιλο gameplay? Mε λιγα λογια οι σφαιρες πεφτουν βροχη ή ειναι πιο σοβαρο FPS? Το στορυ λεει τιποτα?

    Αν σε ολα αυτα λαβω τις απαντησεις που θελω, το σκφετομαι να το παρω γιατι βλεπω οτι εχει πολυ χαμηλη τιμη (36 ευρω το βρισκω) και δινει 2 παιχνιδια + DLC...
    Το Last Light που έπαιξα στο PS3 είναι από τα καλύτερα FPS που έχω παίξει.
    Είναι αυτό που θέλεις. Έχει story, ατμόσφαιρα, εξερεύνηση και stealth. Για το 2033 δεν είχα ακούσει τα καλύτερα, αλλά το έχουν φτιάξει πολύ στο redux.
    Ψήνομαι να τα πάρω πάντως.

  20. The Following User Says Thank You to teras1 For This Useful Post:

    chronohill (29-08-2014)

  21. #16
    Επίτιμο Μέλος Forum GOD WolfRathmA's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Posts
    13,722
    PSN ID
    WolfRathmA_GR
    Name
    Αποστόλης

    Default

    Και εγω μιλουσα για το Last Light! Ξεχασα να το πω... Πιο πολυ για το 2 θα το παρω.
    LG OLED 65C3 | Marantz SR5015 | Klipsch R-620F , R-51M , R-34C - SVS SB1000Pro - Elipson IC6 [5.1.2] Dolby Atmos | PS5 |

    Follow me!



  22. #17
    Stealth Moderator Valkyre's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Outer Heaven
    Posts
    31,256
    Name
    Δημήτρης

    Default

    Χμμ ενδιαφερον... θα το ψαξω λιγο παραπανω και νθα το εχω στα υποψιν... ευχαριστω για τις απαντησεις!

  23. #18
    PS4forums Addict teras1's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    Athens
    Posts
    2,129
    PSN ID
    Panos_GRE
    Name
    Πάνος

    Default

    Δεν κρατήθηκα και το πήρα. Η καλύτερη απόφαση!
    Το Metro 2033 είναι super. Πλέον μοιάζει πάρα πολύ με το Last Light βέβαια γιατί έχει πάρει όλες του τις βελτιώσεις σε UI, stealth, AI και γραφικά, κάτι που μόνο κακό δεν είναι.
    Το μόνο του ελάττωμα είναι ότι δεν σου εξηγεί καθόλου τους μηχανισμούς του, σαν να υπέθεσαν οι Devs ότι όλοι έχουν παίξει το Last Light.

    Το συστήνω ανεπιφύλακτα σε όσους δεν έχουν παίξει κανένα από τα δύο αλλά και σε αυτούς που έχουν τελειώσει το Last Light last gen. Πρόκειται για δύο από τα καλύτερα survival FPS που έχουν βγεί. Ατμόσφαιρα, μυστήριο, καλό story, λίγα πυρομαχικά ακόμα και στο Normal και πολλά επίπεδα δυσκολίας για όλα τα γούστα.

  24. #19
    Homo Ludens Leon_DiZ's Avatar
    Join Date
    May 2011
    Posts
    14,940
    PSN ID
    Leon_DiZ
    Name
    Λεωνίδας

    Default

    Diamonds in the rough indeed..
    Spoiler (παιχνιδια/ταινιες/βιβλια) -δεν πα να χει βγει 100 χρονια η ταινια- = -rep

  25. The Following User Says Thank You to Leon_DiZ For This Useful Post:

    teras1 (31-08-2014)

  26. #20
    PS4forums Fanatic chronohill's Avatar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Silent Hill
    Posts
    4,333
    PSN ID
    chronohill

    Default

    Μαλλον δν θα παιξω το Last light για να παιξω και το πρωτο στο ps4...
    Spoiler!

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •